whatsapp x

WhatsApp Number

۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

Message
phone x
۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰
email x
Parna.Sanat@Gmail.com
انواع کمپرسور معدنی - شرکت پارنا صنعت
آدرس: آدرس : اصفهان-خیابان چمران-کوچه شهید محمدیان-پروانه 42-- شركت پارنا صنعت آسيا(سهامی خاص)
خدمات فنی 09130938130 - رضوی
واحد فروش ۰۹۱۳۳۷۱۶۰۷۶ - کرمی
پشتیبانی سایت ۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

ایمیل شرکت :

انواع کمپرسور معدنی

معرفی کمپرسور معدنی 

انواع کمپرسور معدنی، کمپرسور های معدنی این دستگاه‌ های بسیار مهم صنعتی، برای ایجاد فشار بالا و فشرده‌ سازی هوا در معادن ساخته شده اند. 

نقش اصلی آن ها در تامین هوای فشرده برای ابزار ها، وسایل و دستگاه های معدنی، همچنین در ایجاد انرژی برای حفاری و تونل‌ سازی است و با توجه به اندازه و نوع معدن ویژگی های ساختاری و عملکردی متفاوتی دارند.

در معادن می‌توان از انواع مختلفی مثل کمپرسور های پیستونی، اسکرو، یا گشتاوری استفاده کرد.

این کمپرسور های معدنی به بهره‌وری بیشتر و کاهش زمان تولید در معادن کمک می‌کنند و علاوه بر این، نقش مهمی در تهویه هوای معدن‌ ها و ایجاد محیط کاری ایمن دارند. 

به عبارت دیگر، کمپرسور های معدنی جزء تجهیزات اساسی در عملیات معدنی محسوب می‌شوند و بدون آن ها، دستگاه های معدنی با مشکلاتی مانند تامین انرژی و مسائل دیگر روبرو خواهند شد.

 

انواع کمپرسور معدنی

اگر می خواهید با مدل های مختلف کمپرسور های معدنی آشنا شوید، در این قسمت می خواهیم در مورد آن ها توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

کمپرسور های پیستونی دارای زیرساخت پیستونی برای فشرده‌سازی هوا و یا گاز هستند و در معادن غالباً در برنامه‌ های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کمپرسور های پیستونی گرمازا یا روتاری، کمپرسور هایی متشکل از دو واحد پیستونی و یک مهره هستند که هوای فشرده تولید می کنند و در برنامه‌ های معدنی با تولید هوا با فشار متوسط عملکرد پایداری دارند.

کمپرسور های مگنتیک (مغناطیسی)، این نوع کمپرسور ها از تکنولوژی مغناطیسی استفاده می‌کنند که این تکنولوژی باعث کاهش اصطکاک و سایش می‌شود و در برنامه‌ های معدنی مخصوصاً در محیط‌ های خشک و گرم مورد توجه قرار می‌گیرد.

کمپرسور های هیبریدی از ترکیب مختلفی از کمپرسور ها مانند کمپرسور های پیستونی و اسکرو، برای بهینه‌سازی عملکرد در شرایط معدنی مختلف استفاده می‌کنند.

 

کمپرسور های اویل فری دستگاه هایی هستند که به کاهش آلودگی هوا و گاز و همچنین افزایش سرعت پروژه های معدنی کمک می‌کنند.

کمپرسور های مدل گاز توربو هوا را با فشار بالا تولید می‌کنند و در پروژه های نیازمند به فشار بالا و توان بیشتر کاربرد بسیار زیادی دارند.

هر یک از این دستگاه های معدنی مشخصات و کاربرد های مخصوص به خود را دارند و بسته به نیاز ها و شرایط، افراد شاغل در معدن آن ها را انتخاب می کنند.

 

نقش کمپرسورهای معدنی در استخراج مواد معدنی

یکی از نقش های مهمی که کمپرسور های معدنی دارند استخراج مواد معدنی در معادن است و به چندین شکل مختلف در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

۱. در حفاری و ساخت تونل‌ ها، کمپرسور های معدنی برای ایجاد هوای فشرده جهت استفاده در ابزار های حفاری و منفجر کننده مانند چکش‌ ها و بورینگ ها کاربرد دارند.

این هوا فشرده به حفاری سریع‌ تر و عملیات تونل‌ سازی بی‌ نقص‌ تر کمک می‌کند.

۲. همچنین در برخی معادن نیاز است تا مواد معدنی به وسایل حمل و نقل انتقال یابند.

خوشبختانه این ویژگی در این مدل از کمپرسور ها وجود دارد.

آن ها هوای فشرده شده برای انتقال مواد به سیستم‌ های انتقال مانند لوله‌ ها یا تنور ها را تولید می کنند.

۳‌. در معادن‌ معمولا به دلیل بسته بودن محیط، وجود گرد و خاک و کاهش اکسیژن، احتمال کاهش هوا و به خطر افتادن جان کارگران زیاد است و به همین دلیل تهویه مناسب برای کارگران بسیار حیاتی است. 

یکی دیگر از نقش هایی که این کمپرسور ها ایفا می کنند تامین هوای تمیز و خنک است تا کارگران در محیطی ایمن و راحت کار کنند.

آن ها با استفاده از هوای فشرده اکسیژن را به نقاط مورد نیاز پمپاژ می کنند.

آن ها با بهره‌وری بالایی که دارند و با استفاده از تکنولوژی‌ های جدید در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و می توانند هزینه‌ های عملیاتی را کاهش دهند.

تعمیر دیزل ژنراتور کاترپیلار در اصفهان

شرکت پارنا صنعت آسیا جزو برترین مراکز تامین کننده تجهیزات صنعتی و کمپرسور های معدنی در ایران است که بواسطه کاربرد وسیع این دستگاه ها، امکانی را برای شما ایجاد کرده است تا بدون نیاز به صرف زمان زیاد و انتخاب تولید کننده معتبر بتوانید بهترین و با کیفیت ترین کمپرسور های صنعتی را برای خود سفارش دهید.

در صورتی که تمایل دارید برای انجام پروژه های خود کمپرسور معدنی تهیه نمایید، کافیست با شماره ی بالا تماس بگیرید.

شرکت پارنا صنعت آسیا

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد

در تماس باشید

در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته پاسخ گوی تیکت های شما و تماس های شما در وب ونتو هستیم

کارشناس فنی ۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰

کارشناس فنی 09393612664

کارشناس فروش 09133716076

RC:CQ98042723

 RC:CQ94042723

RC:CQ72042723

RC:CQ48042723

RC:CQ91042723

CQC