whatsapp x

WhatsApp Number

۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

Message
phone x
۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰
email x
Parna.Sanat@Gmail.com
گیربکس خورشیدی چیست - شرکت پارنا صنعت
آدرس: آدرس : اصفهان-خیابان چمران-کوچه شهید محمدیان-پروانه 42-- شركت پارنا صنعت آسيا(سهامی خاص)
خدمات فنی 09130938130 - رضوی
واحد فروش ۰۹۱۳۳۷۱۶۰۷۶ - کرمی
پشتیبانی سایت ۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

ایمیل شرکت :

گیربکس خورشیدی چیست

گیربکس خورشیدی چیست

گیربکس ماشینی است که توان مکانیکی را از یک منبع تولید توان به مصرف کننده انتقال میدهد. و در اصل یک رابط بین تولید کننده توان و مصرف کننده توان می باشد و بین آنها انعطاف پذیری برقرار میکند.

برای گیربکس خورشیدی مهم نیست که تولید کننده توان یا همان منبع توان ، این انرژی را با چه سوختی تولید میکند ، مهم این است که هنگام انتقال به گیربکس خورشیدی به صورت گشتاور منتقل کند.

نمونه ای از منبع تولید توان که میتوانند توان را به گیربکس انتقال دهند شامل: موتور الکتریکی ، دیزلی ، بنزینی ، گاز سوز ، و همچنین توربین های بخار ، گازی ، آبی ، بادی و دیگر منابعی که انرژی خود را از طریق خورشید تامین میکنند.

کاربرد گیربکس خورشیدی:

گیربکس های خورشیدی مصارف متعددی دارند که اکثریت این مصارف در زمینه صنعتی می باشد. اگر از این گیربکس ها در محصولات یا جهت مصارف اشتباه ، استفاده شود ، موجب ایجاد خطرات ایمنی و سلامتی نیز میشود. از جمله مصارف صحیح صنعتی عبارتند از: حمل و نقل و باربری ، ساخت و ساز و ساختمان سازی، صنایع معدن ، مکانیک ، غذایی ، شیمیایی و پلاستیک ، جنگلداری و کشاورزی و…

گیربکس حلزونی ، گیربکس مکعبی ، پمپ دنده ای

مزایای گیربکس خورشیدی:

سرویس و نگهداری ساده و آسان ( در مقالات بعدی به طور مفصل توضیح خواهیم داد)

قابلیت تحمل گشتاور بالا به دلیل استفاده از مکانیزم انتقال نیرو در بین طبقات

دور ورودی بالا تا 3500 دور در دقیقه

راندکان بسیار بالا تا 98 درصد

کم حجم بودن گیربکس

اتلاف کم نیرو

صرفه جویی در مصرف انرژی برق

و….

استفاده از روغن:

گیربکس ها حتما باید از نوعی روغن استفاده کنند که مزایای استفاده از این افزودنی ها بسیار زیاد است . بهترین نوع روغن استفاده از روغن دنده صنعتی می باشد که دارای مواد افرودنی EP  می باشد. این مواد علاوه بر کاهش فرسودگی دنده ها و بلبرینگ از تشکیل ریز جوش ها و گرفتگی جلوگیری میکند . روش کار این روغن ها به این صورت است که این مواد افزودنی تحت تاثیر گرما و فشار بین سطوحی که در معرض بار قرار گرفته اند به صورت شیمیایی با سطوح مشابه واکنش نشان می دهند و پوشش محافظی ایجاد می کنند.

روغن گیربکس خورشیدی در مرحله اول بعد از 100 ساعت استفاده باید تعویض شوددر مراحل بعدی بعد از 1000 ساعت استفاده از گیربکس.

گیربکس خورشیدی چیست

بررسی انتقال قدرت :

برای بررسی این حالات باید درک خوبی از مجموعه ی گیربکس خورشیدی داشت برای این منظور اگر ماکتی از آن را داشته باشید کار را بسیار ساده میکند .

برای هر دنده باید جهت دور آن را در نظر گرفت ،جهت دور خورشیدی ، رینگی ، پیتون ها و قفسه

جهت دور و چرخش رینگی و پیتون ها همواره موافق است به دلیل دنده داخلی بودن رینگی . اما جهت چرخش خورشیدی و پیتون مخالف یکدیگر است مانند دو دنده خارجی

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما