whatsapp x

WhatsApp Number

۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

Message
phone x
۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰
email x
Parna.Sanat@Gmail.com
انواع مختلف فولاد ، خصوصیات و کاربردهای آنها در صنعت ساختمان - شرکت پارنا صنعت
آدرس: آدرس : اصفهان-خیابان چمران-کوچه شهید محمدیان-پروانه 42-- شركت پارنا صنعت آسيا(سهامی خاص)
خدمات فنی 09130938130 - رضوی
واحد فروش ۰۹۱۳۳۷۱۶۰۷۶ - کرمی
پشتیبانی سایت ۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

ایمیل شرکت :

انواع مختلف فولاد ، خصوصیات و کاربردهای آنها در صنعت ساختمان

انواع مختلف فولاد ، خصوصیات و کاربردهای آنها در صنعت ساختمان

انواع فولاد

طبق انجمن جهانی فولاد ، فولاد آلیاژی است که به طور عمده از آهن و کربن (2٪) ، منگنز (1٪) با اثری از اکسیژن ، گوگرد ، فسفر و سیلیکون تشکیل شده است. فولاد دارای خواصی است که شامل دوام ، تطبیق پذیری و استحکام می شود و آن را به عنوان یک ماده ایده آل برای استفاده در ساختمان و فعالیت های ساختمانی تبدیل می کند. اهمیت فولاد در ساخت و ساز از این واقعیت می توان دریافت که بیش از 50٪ از تولید جهانی فولاد توسط صنعت ساخت و ساز مصرف می شود.

فولاد به دلیل تطبیق پذیری آن در ترکیب های مختلف آهن به همراه سایر فلزات و غیر فلزات برای ارائه بیش از 3500 درجه از فولاد موجود است ، که هر درجه از خصوصیات زیست محیطی ، شیمیایی و فیزیکی مختلفی برخوردار است. بسته به کاربرد آنها ، انواع مختلفی از محصولات فولادی موجود در بازار شامل فولاد سازه ، صفحات فولادی ، ورق گالوانیزه ، طناب سیم فولادی ، فولاد نورد گرم ، فولاد نورد سرد و غیره است.

 

فولاد سازه

فولاد سازه ماده ای محبوب است که به دلیل خاصیت در اختیار داشتن در آسمان خراش ها ، پل ها ، تونل ها ، برج ها ، ساختمان های صنعتی و موانع جاده ای است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از خواص مهم که توسط فولادهای ساختاری به نمایش گذاشته می شود وزن کم ، استحکام بالا ، سهولت استفاده و یکنواختی خواص است. فولادهای ساختاری به اشکال مختلفی از جمله مربع ، شش ضلعی و دور گرد می آیند. آنها همچنین به فرم هایی مانند بخش های توخالی ، لوله ها ، کابل ها و بخش های Z وارد می شوند.

خصوصیات مختلف فولادهای سازه نتیجه عناصر مختلفی است که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. کربن یک عنصر مشترک تقریباً در تمام فولادهای سازه است زیرا قدرت را فراهم می کند. عناصر دیگری مانند منگنز ، گوگرد ، فسفر ، آلومینیوم و مس به آهن و کربن اضافه شده اند تا فولادهای ساختاری از خواص مورد نظر شامل مقاومت ، شکل پذیری ، جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی استفاده شوند.

فولاد به شکل میله های تقویت کننده نیز می تواند با بتن ترکیب شود تا بتن سیمانی مسلح (RCC) تشکیل شود که هم مقاومت فشاری (به دلیل بتن) و هم مقاومت کششی (به دلیل فولاد) را فراهم می کند. فولاد و بتن هر دو در معرض گرما و سرما خاصیت انبساط و انقباض دارند. آنها همچنین دارای خاصیت استحکام مختلفی هستند. RCC از محبوب ترین مواد مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز و فروشگاه ورق اصفهان است.

صفحات فولادی

صفحات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز طبق مشخصات مورد نیاز برنامه تولید می شوند. صفحات فولادی مورد نیاز اقامتگاههای کوچک متفاوت از موارد مورد نیاز ساختمانهای چند طبقه ، فرودگاهها ، عرصه های ورزشی و ساختمانهای پیش ساخته است. جاده ها ، پل ها و مسیرهای ریلی در مقایسه با سایر کاربردها به صفحات ضخیم تر و طولانی تر احتیاج دارند. صفحات فولادی را می توان در طیف وسیعی از اندازه و درجه تولید کرد. صفحات فولادی به طور کلی دارای ضخامت در محدوده 5 میلی متر تا 200 ، طول تا 3.5 متر و طول 18.0 متر هستند. از نظر خواص ، مقاومت در برابر سایش ، استحکام کششی و مقاومت در برابر خوردگی نقش مهمی در انتخاب صفحات فولادی برای هر نوع کاربرد خاص دارد. برای حفظ یکپارچگی صفحات فولادی ، به ترکیبات شیمیایی آنها توجه کافی می شود. به طور معمول ، صفحات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز از فولاد کم کربن است که سهولت ساخت و ساز را تسهیل می کند زیرا سوراخ ها را می توان در این صفحات حفر کرد و همچنین می توان آنها را با توجه به نیازهای خاص شکل داد. اغلب ، درجه حرارت و آب و هوای مکانی که ساختمانها و سازه ها در آن قرار دارند ، بر روی انتخاب صفحات فولادی تأثیر می گذارد.برای اطلاع از قیمت ورق تخت فولادی کلیک کنید.

طناب های سیم فولادی

طناب سیم فولادی با رشته های جداگانه سیم پیچ در اطراف یک هسته فولادی در یک الگوی مارپیچ ساخته شده است. طناب های سیم فولادی در صنعت ساخت و ساز برای جابجایی اجسام سنگین یا بارها به روشی کنترل شده استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای جابجایی آسانسور به بالا یا پایین استفاده کرد. در ساخت برجها و پل های تعلیق ، طناب های سیم فولادی به عنوان پشتیبان عمل می کنند. طناب های سیم فولادی انعطاف پذیری و استحکام و همچنین استرس خمشی را جذب می کنند. علاوه بر این ، آنها مقاومت در برابر چرخش ، خوردگی ، خستگی ، خرد کردن و سایش را نشان می دهند.

نورد گرم کویل

اغلب ، در صنعت ساخت و ساز فولاد باید به راحتی شکل بگیرد و در اندازه های بزرگتر نیز شکل بگیرد. این امر از طریق کویلهای نورد گرم حاصل می شود. کویل های نورد گرم حاصل فرایند آسیاب است که در آن فولاد در دمای بالا از 1700 درجه فارنهایت چرخانده می شود. کویل های نورد گرم ، قابل انعطاف پذیری ، برای تولید ماژول های مقطعی یا ساختاری مناسب هستند که در آن تحمل ها و شکل های دقیق حیاتی نباشد. آنها یک ماده محبوب برای ساخت مسیرهای ریلی ، تیرهای I و محافظ هستند.

کویلهای نورد سرد

بر خلاف فولاد نورد گرم ، فولاد نورد سرد برای برنامه هایی مناسب است که غلظت ، شرایط سطح و تحمل از فاکتورهای حیاتی هستند.

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما