whatsapp x

WhatsApp Number

۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

Message
phone x
۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰
email x
Parna.Sanat@Gmail.com
بررسی دلایل خرابی گیربکس - شرکت پارنا صنعت
آدرس: آدرس : اصفهان-خیابان چمران-کوچه شهید محمدیان-پروانه 42-- شركت پارنا صنعت آسيا(سهامی خاص)
خدمات فنی 09130938130 - رضوی
واحد فروش ۰۹۱۳۳۷۱۶۰۷۶ - کرمی
پشتیبانی سایت ۰۹۳۹۶۶۱۲۶۶۴

ایمیل شرکت :

بررسی دلایل خرابی گیربکس

چرخ دنده ها و گیربکس ها معمولاً دستگاه های قوی و قابل اعتماد هستند.اما با این حال برخی از وقت ها برای آنها مشکلاتی پیش می آید.نکته اصلی این است که خرابی گیربکس اغلب در یاتاقان ها آغاز می شود نه خود دنده ها.

خرابی گیربکس می تواند باعث خرابی کامل ماشین آلات شود که در اینصورت هم تعمیر کردن یک گیربکس خراب گران است و هم آسیب های وارد شده به ماشین آلات ، ممکن است غیر قابل جبران باشد.اما اگر دستگاه ها و ماشین آلات و قطعات آنها مثل گیربکس بصورت دوره ای بررسی شوند و به علائم خرابی قطعات در اوایل کار ، توجه شود ، میزان خرابی کاهش یافته و موجب صرفه جویی در هزینه ها و بهبود سلامت ماشین آلات میشود.

تعمیر گیربکس در مراحل اولیه خرابی ممکن است فقط تعمیر و یا تغییر یاتاقان ها و مهر و موم ها را شامل شود ، اما تعمیر یک گیربکس که دچار خرابی فاجعه بار شده است ، احتمالاً هزینه های بیشتری را نیز به همراه دارد.

گیربکس یکی از قطعات مربوط به خودرو است.وظیفه اصلی گیربکس در خودرو متناسب کردن سرعت موتور خودرو با سرعت چرخ های خودرو است.یک خودرو علاوه بر گیربکس از قطعات بیشمار دیگری مثل باتری ، جعبه احتراق ، کفشک ترمز ، پیستون ، سرسیلندر لیفان 520 ، واتر پمپ ، میل موجگیر جک جی 5 ، غربیلک فرمان و … تشکیل شده است.

 

سه مورد که می تواند باعث نارسایی زودرس گیربکس ها شود ، روانکاری ضعیف ، استفاده نادرست و اضافه بار است.

اصلی ترین عامل که باعث ایجاد خرابی در گیربکس ها میشود ، مربوط به روغن کاری است.روغن کاری ناکافی ، روغن کاری نادرست ، استفاده از روغن نامناسب و فواصل طولانی روغن کاری گیربکس همه از دلایلی هستند که موجب خرابی گیربکس صنعتی میشوند.

روغن کاری برای عملکرد صحیح گیربکس صنعتی ضروری است.روغن کاری برای استفاده صحیح از چرخ دنده ها و جلوگیری از آسیب دیدن دنده ها ضروری است.از روانکارها در یاتاقانهای مختلف داخل گیربکس نیز استفاده می شود.

روان کننده یک فیلم نازک تشکیل می دهد که از تماس فلز به فلز بین چرخ دنده ها و بین اجزای بلبرینگ جلوگیری می کند.به بیان دیگر فیلم روغن ، یک سد نازک بین قسمتهای متحرک است که به نیروی چرخش اجازه می دهد چرخ دنده ها را به راحتی و بدون آسیب رساندن به سطوح فلزی بچرخاند.

محلول سیستم روانکاری روغن در گردش است و دمای جعبه دنده را کنترل می کند ، ذرات خاک ، حباب هوا یا کف و آب را از روغن جدا می کند.بطور کلی میتوان گفت که روغن کاری مناسب گیربکس از فرسایش قطعات و خرابی زودرس گیربکس جلوگیری میکند.البته در انتخاب روان کننده ها باید دقت کافی به خرج داد.

آلودگی در روانکار می تواند منجر به شستشو و سایش خیلی سریعتر برای هر یاتاقان ها و چرخ دنده ها در گیربکس شود ، بنابراین ضروری است که مکانیک های تعمیر و نگهداری ، گریس گیربکس را بصورت دوره ای (حداقل یکبار در سال) برای آلودگی بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایند که برای این منظور میتوان از دستگاه تعویض روغن گیربکس استفاده کرد.هر گیربکس دارای سطح روغن توصیه شده و همچنین روشی برای روغن کاری هر دو یاتاقان و مجموعه دنده خواهد بود.

استفاده نادرست و نصب نادرست نیز می تواند باعث خرابی گیربکس شود.

تقریباً نیمی از خرابی های گیربکس را می توان در یاتاقان ها ردیابی کرد.یاتاقان نورد در گیربکس های کوچک و متوسط رایج است.یاتاقان های ساده در اندازه های بزرگتر متداول هستند.یاتاقان های غلتک به آلودگی ، شوک و لرزش حساس هستند.آلاینده ها می توانند در قسمت پایین گیربکس جمع شوند و از یاتاقانهای پایین استفاده کنند.تراز نادرست ، مانند استفاده از جعبه دنده عمودی طراحی شده در یک برنامه افقی ، می تواند یاتاقان را خراب کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ما در سایر مقالات این سایت دنبال کنید.

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما

شرکت پارنا صنعت آسیا

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد

در تماس باشید

در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته پاسخ گوی تیکت های شما و تماس های شما در وب ونتو هستیم

کارشناس فنی ۰۹۱۳۰۹۳۸۱۳۰

کارشناس فنی 09393612664

کارشناس فروش 09133716076

RC:CQ98042723

 RC:CQ94042723

RC:CQ72042723

RC:CQ48042723

RC:CQ91042723

CQC